Nowy Edukator. Rewolucja. Zaczynamy!

Morze możliwości na Edukator.pl

Narzędzia, zasoby, komunikacja, współpraca. Cyfrowe technologie dla edukacji. Nie uwierzysz, jeśli nie spróbujesz. Ciągle za darmo i bez ograniczeń. Zarejestruj się i zacznij przygodę. Zapraszamy!

Dla edukacji

Nasz portal oferuje wiele fantastycznych narzędzi. Tworzyliśmy go z myślą o szeroko pojętej edukacji. Zapraszamy nauczycieli szkolnych i akademickich, uczniów i studentów, hobbystów, pasjonatów, szkoły, uczelnie, firmy szkoleniowe, NGO. Edukator.pl to ogromne możliwości i fantastyczne rozwiązania. Naprawdę.

Dla nauczycieli

Edukator.pl - wymarzone narzędzie nauczyciela. Nigdy gromadzenie i porządkowanie treści nie było tak łatwe i intuicyjne. Nowoczesne narzędzia pozwalają tworzyć cyfrowe materiały edukacyjne. Tysiące gotowych pomocy dydaktycznych. TIK praktycznie i za darmo.

Dla uczniów

Do pracy własnej i współpracy w grupach. Gotowe lekcje i opracowania. Fascynujące aplikacje i narzędzia. Pomocne na co dzień. Dla każdego. Stworzenie prezentacji nigdy nie było łatwiejsze. Praca w grupie nad projektem? Sama przyjemność. Zapraszamy.

Dla szkół

Wdrożenie naszych rozwiązań otwiera szkoły na wyzwania cyfrowej rewolucji i nic nie kosztuje. Zapraszamy do korzystania z gotowych rozwiązań i tworzenia własnych materiałów. Tysiące gotowych treści, aplety, symulatory. Przestańmy już rozmawiać o TIK. Zacznijmy działać.

 Zapisz się na nasz newsletter.

OIE KURSOR

Ogólnopolska Inicjatywa Edukacyjna KURSOR. Zapraszamy nauczycieli i szkoły do programu. Technologie cyfrowe w edukacji – praktycznie i od zaraz. Tysiące materiałów, narzędzia, pomysły, rozwiązania, inspiracje. Do dzieła!

NASZE SZKOŁY

Szkoła podstawowa,
gimnazjum, liceum.

WIĘCEJ

Akademia Edukatora

Po szkole.
Na Ursynowie.

WIĘCEJ

Szkolenia dla szkół i nauczycieli

Zaproście nas!
Przyjedziemy!

WIĘCEJ
Polecane publikacje:
  • Jak zmierzyć ciśnienie atmosferyczne?
    Jak zmierzyć ciśnienie atmosferyczne?
    Pomiar przy użyciu strzykawki lekarskiej.
  • Pomiar ciśnienia w balonie
    Pomiar ciśnienia w balonie
    Doświadczenie. Michał Urbański
  • Kwantyfikatory
    Kwantyfikatory
    Czym są kwantyfikatory? Jakimi symbolami je oznaczamy?
  • Różnice właściwości pierwiastków
    Różnice właściwości pierwiastków
    Różnice właściwości pierwiastków a ich budowa wewnętrzna.
  • Kondensator i gromadzenie ładunków elektrycznych
    Kondensator i gromadzenie ładunków elektrycznych
    Działanie kondensatora.
  • Materiał genetyczny
    Materiał genetyczny
    Zwięzła prezentacja dotycząca materiału genetycznego.
  • Motywy i toposy literackie
    Motywy i toposy literackie
  • Logika
    Logika
  • Informatyka - nowoczesne rozwiązania pracy i komunikacji międzyludzkiej z wykorzystaniem technologii teleinformatycznych
    Informatyka - nowoczesne rozwiązania pracy i komunikacji międzyludzkiej z wykorzystaniem technologii teleinformatycznych
    Rys historyczny i architektura sieci Internet, idea modemu, nowoczesne przykłady pracy i komunikacji teleinformatycznej oraz zagrożenia związanie z udostępnianiem danych w sieci.
  • Zdania logiczne
    Zdania logiczne
    Podstawowe informacje o zdaniach logicznych,
  • Badania genetyczne
    Badania genetyczne
    Po co i jak są wykonywane badania genetyczne?
  • Właściwości pierwiastka a budowa atomu
    Właściwości pierwiastka a budowa atomu
    Wykład Pana Krzysztofa Kuśmierczyka z V LO im. Poniatowskiego w Warszawie o relacjach między właściwościami pierwiastków a budową atomu.
  • Wyznaczanie prędkości dźwięku
    Wyznaczanie prędkości dźwięku
    Wyznaczanie prędkości dźwięku przy pomocy linijki, butelki i stroika do gitary, Michał Urbański
  • Duchy w przeglądarce
    Duchy w przeglądarce
    Dlaczego czasem tracimy kontrolę nad swoim komputerem? Czym są wirusy, trojany? Jak się przed nimi zabezpieczać.
  • Pozytywizm
    Pozytywizm
Aplety, symulatory, TIK:
  • Eksperyment Sterna-Gerlacha (flash)
    Eksperyment Sterna-Gerlacha (flash)
    Klasyczny eksperyment Sterna-Gerlacha pokazuje, że atomy mają właściwość o nazwie spin. Spin to rodzaj wewnętrznego momentu pędu, który nie ma klasycznego odpowiednika. Kiedy mierzona jest składowa spinu wzdłuż kierunku zewnętrznego pola (z), otrzymujemy zawsze jedną z dwóch wartości: spin w górę lub w dół. PhET Interactive Simulations, University of Colorado Boulder, https://phet.colorado.edu Na licencji CC BY 4.0
  • Kąt ostry (flash)
    Kąt ostry (flash)
    Animacja flash - Kąt ostry
  • Rozkład kul w układzie kanałów (VI) (flash)
    Rozkład kul w układzie kanałów (VI) (flash)
    Interaktywny aplet flash - symulacja eksperymentu losowego: rozkład kul w układzie kanałów (VI) Żeby uzyskać dodatkowe informacje, najedź myszką na "i" i kliknij. Kliknięcie - Pokaż / Ukryj POMOC - ponownie aktywuje symulację z dodatkowymi informacjami o prawdopodobieństwie przejścia przez poszczególne kanały.
  • I zasada dynamiki Newtona (flash)
    I zasada dynamiki Newtona (flash)
    Aplet obrazuje I zasadę dynamiki Newtona
  • Akumulator kwasowo-ołowiowy (flash)
    Akumulator kwasowo-ołowiowy (flash)
    Animacja flash
  • Ruch (flash)
    Ruch (flash)
    Interaktywny aplet flash pozwalający przeanalizować przebieg i równania ruchu jednostajnego i jednostajnie zmiennego
  • Fala stojąca (superpozycja fali padającej z falą odbitą) (html5)
    Fala stojąca (superpozycja fali padającej z falą odbitą) (html5)
    W symulacji HTML5 uwidocznione są: fala padająca (kolor czerwony), fala odbita (kolor niebieski) i otrzymana przez ich nałożenie fala stojąca (czarna). Pierwszy przycisk umożliwia wybór pomiędzy odbiciem przy nieruchomym końcu i odbiciem przy luźnym końcu. Uruchomienie następuje za pomocą żółtego przycisku (Start); W każdym momencie możemy zastopować symulację i ją wznowić, jak również spowolnić ruch. Za pomocą przycisku "Resetuj", można przywrócić stan początkowy. Możemy wybrać animację ciągłą i skokową, przy czym, w tym drugim przypadku, można również ustawić odstęp czasu między poszczególnymi krokami. Za pomocą przycisków na dole można określić, które fale będą widoczne. Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/phen/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
  • DESMOS kalkulator graficzny
    DESMOS kalkulator graficzny
    DESMOS - zaawansowany kalkulator graficzny on-line. Prosty i intuicyjny w użyciu kreator wykresów i tabel. Czytelny interfejs dostępny jest także w języku polskim.
  • Geometria trójkąta (flash)
    Geometria trójkąta (flash)
    Interaktywny aplet flash pozwalający przeanalizować własności trójkątów
  • Efekt Edisona (flash)
    Efekt Edisona (flash)
    Efekt Edisona
  • Prędkość dźwięku (flash)
    Prędkość dźwięku (flash)
    Prosta animacja fali dźwiękowej powstającej przy uderzeniu pioruna.
  • Zdarzenia równoprawdopodobne (flash)
    Zdarzenia równoprawdopodobne (flash)
    Animacja flash
  • Powstawanie wody (flash)
    Powstawanie wody (flash)
    Zobacz co oznacza zbilansowanie równania chemicznego.Prosta animacja reakcji chemicznej między wodorem i tlenem tworząca wodę. Pokazana jest także koncepcja zrównoważonego równania chemicznego; produkt H2O ma taką samą liczbę atomów co reagenty H2 i O2.
  • Deska Galtona (flash)
    Deska Galtona (flash)
    Pobaw się Deską Galtona i rozwijaj swoją wiedzę o statystyce. Na desce rozmieszczone są w kształcie trójkąta wystające gwoździe.Kulki spadające z góry odbijają się od tych gwoździ w sposób losowy.Pod deską możemy zobaczyć histogram końcowych położeń zbliżony do rozkładu dwumianowego. PhET Interactive Simulations, University of Colorado Boulder, https://phet.colorado.edu Na licencji CC BY 4.0
  • Równowaga (html5)
    Równowaga (html5)
    Pobaw się różnymi przedmiotami na bujającej się huśtawce, aby poznać warunki równowagi. Sprawdź czego się nauczyłeś próbując gry Zrównoważony. PhET Interactive Simulations, University of Colorado Boulder, https://phet.colorado.edu Na licencji CC BY 4.0
Zasoby edukatora:
  • Jak powstaje prąd?
    Jak powstaje prąd?
    Łatwiej wykorzystać prąd niż go wytworzyć, czyli "magia" prawa Faradaya. I tylko co to wszystko ma wspólnego ze szkolnym dzwonkiem? Materiał został zrealizowany podczas II Festiwalu DZIEŃ NAUKI, który odbył się 22-23 października 2014 r. na Wydziale Fizyki Politechniki Warszawskiej.
  • Synchronizacja
    Synchronizacja
    Jak świetliki światłem rozmawiają? Skąd świetlik wie, jak ma świecić, żeby to robić wspólnie z innymi? Symulacja badań biologów w formie elektronicznej. I jak kasza manna też może się "zsynchronizować"? Materiał został zrealizowany podczas II Festiwalu DZIEŃ NAUKI, który odbył się 22-23 października 2014 r. na Wydziale Fizyki Politechniki Warszawskiej.
  • Jak finansować naukę?
    Jak finansować naukę?
    Uczestnicy konferencji "Nauka. Polskie perspektywy" (Cambridge 2013) opowiadają o tym, jak powinna być finansowana nauka.
  • Okrąg wpisany w trójkąt (pdf)
    Okrąg wpisany w trójkąt (pdf)
    Scenariusz zajęć z narzędziem Sketchometry, pozwalający wygenerować interaktywny materiał dotyczący okręgu wpisanego w trójkąt
  • Kąty w trójkącie (pdf)
    Kąty w trójkącie (pdf)
    Scenariusz zajęć z narzędziem Sketchometry, pozwalający wygenerować interaktywny materiał dotyczący kątów trójkąta
  • Sketchometry - gesty (pdf)
    Sketchometry - gesty (pdf)
    Gesty obsługiwane przez Sketchometry (pdf). Wersja do druku
  • PPE3: Globalizacja
    PPE3: Globalizacja
    Coś co dotyczy globu. Hm, duża sprawa. Ano duża: globalizacja to zjawisko wynikające z tego, że nowoczesna technika oraz możliwości podróżowania i komunikacji uczyniły z naszego wielkiego świata.... małą planetę... Ma to swoje konsekwencje również dla ekonomii.
  • Wahadła
    Wahadła
    Ruch wahadła, przewidywalny, albo i zupełnie chaotyczny... Materiał został zrealizowany podczas II Festiwalu DZIEŃ NAUKI, który odbył się 22-23 października 2014 r. na Wydziale Fizyki Politechniki Warszawskiej.
  • PPE3: System płatniczy
    PPE3: System płatniczy
    Codziennie coś kupujemy. Płacimy gotówką, czekiem, kartą, przelewem, a nawet smsem. Miliony transakcji różnego rodzaju. Jak to wszystko działa? Kto nad tym czuwa? Co to jest system płatniczy?
  • PPE3: Działalność gospodarcza
    PPE3: Działalność gospodarcza
    Niektórzy myślą, że podjęcie własnej działalności gospodarczej jest ponad ich siły. Inni siły mają, ale nie mają wiedzy. Nasz film opowiada o tym, co należy zrobić, aby działalność gospodarczą rozpocząć i co zrobić, żeby uniknąć płacenia kar.
  • Optyka widzenia
    Optyka widzenia
    Widzimy obiektywnie dobrze, czy raczej słabo? Dobieramy soczewkę obiektywnie i subiektywnie. Materiał został zrealizowany podczas II Festiwalu DZIEŃ NAUKI, który odbył się 22-23 października 2014 r. na Wydziale Fizyki Politechniki Warszawskiej.
  • Ortocentrum trójkąta (pdf)
    Ortocentrum trójkąta (pdf)
    Scenariusz zajęć z narzędziem Sketchometry, pozwalający wygenerować interaktywny materiał dotyczący wysokości trójkąta i ortocentrum
  • Robotyka
    Robotyka
    Koło Naukowe Robotyków drukuje roboty na drukarce 3D i prezentuje,co takie bestie potrafią - roboty same omijają przeszkody! Materiał został zrealizowany podczas II Festiwalu DZIEŃ NAUKI, który odbył się 22-23 października 2014 r. na Wydziale Fizyki Politechniki Warszawskiej.
  • Kąty w okręgu (pdf)
    Kąty w okręgu (pdf)
    Scenariusz zajęć z narzędziem Sketchometry, pozwalający wygenerować interaktywny materiał dotyczący kątów wpisanych i środkowych.
  • Czworokąt wpisany w okrąg (pdf)
    Czworokąt wpisany w okrąg (pdf)
    Scenariusz zajęć z narzędziem Sketchometry, pozwalający wygenerować interaktywny materiał dotyczący własności czworokąta wpisanego w okrąg